Estany de Malniu

A causa de la seva bellesa i anomenada, a l’estiu els estanys de Malniu es troben entre els més visitats de la Cerdanya, fins i tot més que els estanys de la Pera. La seva facilitat d’accés i la ubicació del refugi de Malniu, sens dubte, hi tenen molt a veure.

Fitxa tècnica

Accés: Es pot arribar al refugi de Malniu des de Meranges, seguint la pista forestal que hi puja. També s’hi accedeix des de l’estació d’esquí nòrdic de Guils Fontanera, seguint la pista que continua pel Pla de la Feixa i baixa després fins al mateix refugi, on hi ha l’aparcament.

Inici: Aparcament del refugi de Malniu.

Dificultat: Molt fàcil.

Altitud màxima: 2.250 m

Desnivell: 120 m

Durada total: 1 h (35 min anada + 25 min tornada).

Època de l ́any: Tot l’any. A l’hivern es pot fer amb raquetes, tot i que moltes vegades la pista d’accés al refugi està tancada.

Itinerari

Una vegada aparcat el nostre vehicle, retrocedim uns metres per anar a buscar l’entrada de l’aparcament. Just abans de creuar el rierol que prové del desguàs de l’estany de Malniu, trobem a la dreta els rètols que ens indiquen l’inici de l’itinerari. Aquest comença al costat del mateix riu, penetra en el bosc i, durant una estona, segueix al costat de la seva riba.

Anem seguint durant un tram les marques blanques i vermelles del traçat del GR 11, pintades a les roques, i també les marques blanques i grogues que marquen el circuit dels estanys. Fem una primera pujada suau, amb tendència a la dreta, i després una altra pujada més pronunciada que ens permet guanyar alçària. El camí es ample i les fites i les marques de pintura ens orienten dins del bosc. Així, arribem a una petita esplanada des de la qual podem veure, en una clariana, el refugi de Malniu i el seu aparcament. Més endavant, el sender del GR 11 es desvia cap a la dreta en direcció al refugi de la Feixa, però nosaltres hem de seguir pujant pel camí de l’esquerra, ara només marcat amb pintura blanca i groga. Passem a tocar d’una zona amb grans roques de granit i farcida de matolls de neret. Després sortim a un lloc més planer on hi ha una cruïlla amb rètols indicadors. Un d’aquests rètols ens assenyala, cap a la dreta, la direcció correcta als estanys. D’aquesta manera, travessem una zona força planera i arribem al desguàs de l’estany.

Estany de Malniu (2.250 m, 0.35 h). Es troba situat en un indret molt bonic, sota el roquetam que es desprèn del Castell dels Lladres i del Pedró de la Tossa. Les dimensions d’aquest estany ens sorprenen. És recomanable fer una passejada pel costat del llac per tal d’admirar la seva bellesa. Si seguim el camí, ara menys marcat, podrem arribar fins a l’estany de Guils, envoltat de pedres.