El camí s’inicia al final de la pista que surt del mateix coll de Pimorent. És una pista de 4 km, transitable per vehicles tot terreny, que salva uns 400 m de desnivell. Al final de la pista i ha na antiga pedrera om es pot aparcar fàcilment (2258 m). Al sortir de l’aparcament una sèrie de petits corriols mal definits ens permeten enfilar-nos seguint el torrent fins a superar el primer replà, on s’ha de creuar el torrent i passar a la seva vora esquerra (dreta en sentit de pujada) (WP 78), on es troba amb una sèrie de camins més fressats, que pugen directament del Coll de Pimorent. Es van trobant diferents trencalls, que sempre venen de la nostra dreta, cada un d’ells més fressat (WP 079 a 081), a la pujada no hi ha problema però a la baixada s’ha de vigilar per poder tornar a l’aparcament. Des de la carena el camí s’enfila fort cap a la Portella de la Coma d’En Garcia, desprès baixa una mica capa la portella del Cortal Rossó, passant prop de l’Estany de la Coma d’Or. A partir d’aquí, el camí es fa enfilant, al final amb força duresa fins al col que hi ha al Nord del cim de la Coma d’Or (2826 m), on es te una magnífica vista sobre l’estany de Lanós i el Carlit, si no hi boira, com l’últim dia que vam pujar. El perfil del GPS és incorrecta perquè hi ha un tram al final en que va fallar l’altímetre, probablement pels sobtats canvis de pressió. El recorregut però és correcte.