Prat de Cadí

Passejar fins a prat de Cadí s’ha convertit avui en una de les activitats preferides pel turisme que ve a la Cerdanya. La veritat és que es tracta d’una petita excursió molt agraïda que duu a un dels indrets més bells i espectaculars de la Cerdanya i del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

Fitxa tècnica

Accés:des de Martinet es pren la carretera LV-4055 en direcció a Montellà, però de seguida es deixa a la dreta per una altra carretera estreta, que baixa a creuar el riu de Bastanist. Es deixa també a l’esquerra la carretera de Bastanist i a la dreta la de Béixec. Després d’unes quantes llaçades per guanyar altitud s’arriba a un aparcament que hi ha a ma esquerra, 100m abans d’Estana, per deixar-hi  el vehicle. Es continua a peu un 500m fins a Coll de Pallers, passant per Estana.

Inici: Coll de Pallers.

Dificultat: Fàcil.

Altitud màxima: 1.820 m

Desnivell: 330 m

Durada total: 1.45 h (1 h anada / 45 min tornada)

Època de l ́any: Primavera, estiu i tardor.

Observacions: en temporada baixa es pot accedir en vehicle fins a Coll de Pallers per una curta i estreta pista, amb un descampat per deixar-hi el vehicle tot i que, a ple hivern i amb neu, és probable que no s’hi pugui accedir.

Itinerari

Al coll de Pallers (1.490 m) es deixa el GR 150 a la dreta —va al Querforadat— i es pren en sentit sud el PR C-121, indicat amb franges blanques i vermelles. Primer va per una pista i de seguida pren un camí a la dreta que s’enfila a uns prats. Després entra en una pineda de pi roig amb gatsaules i boixos. Més amunt transcorre per la carena del contrafort que forma la serra de Mataplana i es troba el coll de Reineres, a l’entrada del qual hi ha un portell de fusta.

El camí passa al vessant de la vall del Quer i pren relleu a la dreta del Vulturó, cim més elevat del Cadí. La calcària paret nord d’aquesta serra es veu ja en una bona part de la seva extensió.

Un cop s’ha arribat al Collet Roig (1.700 m, 45 min) el camí esdevé planer i travessa un vessant, de nou a la vall de Batsanist, ric en vegetació: pineda de pi negre amb avets, moixeres, bedolls, moixeres de guilles i nerets. S’enllaça amb una pista i s’ateny Prat de Cadí (1.820 m, 1 h), magnífic paratge al nord del Cadí. Davant, entre les roques Verda i de l’Ordiguer, destaca la canal del Cristall, on de fet es dirigeix el PR C-121, fins al coll de la Canal del Cristall, a la carena del Cadí. Aquesta ascensió, però, és només recomanable per a excursionistes amb una certa experiència en alta muntanya. A l’extrem sud del prat es troba la font del Pi, al costat d’uns abeuradors per al bestiar.