Vall d’Angostrina

La vall d’Angostrina comunica la Cerdanya amb el massís del Carlit. Per aquest motiu s’utilitza com a via de pas per al bestiar que, des de Llívia, puja a pasturar al sector de la Bollosa, aprofitant els drets de pasturatge que hi tenen els ramaders d’aquesta població.

Fitxa tècnica

Accés: Des de Puigcerdà ens dirigim a Angostrina. Passada aquesta població i abans de creuar el riu homònim, trobem de seguida un desviament amb indicadors a l’esquerra que mena a aquesta vall. El prenem i pugem per la carretera, al principi asfaltada, que ens duu fins a l’aparcament anterior a l’ermita de Sant Martí d’Envalls.

Inici: Aparcament anterior a l’ermita de Sant Martí d’Envalls.

Dificultat: Fàcil

Altitud màxima: 2.017 m

Desnivell: 475 m

Durada total: 5.15 h (2.45 h anada + 2.30 h tornada).

Època de l ́any: Tot l’any.

Observacions: La carretera que des del desviament d’Angostrina puja a l’aparcament de Sant Martí d’Envalls està tancada durant els mesos d’estiu a l’alçada d’un aparcament anterior habilitat, la qual cosa incrementa en una mitja hora aquest horari.

Itinerari

Des de l’aparcament passem una barrera amb uns rètols de color groc. Avancem en direcció nord per un tram ombrívol fins que arribem a l’àrea de descans situada al costat de l’ermita de Sant Martí d’Envalls. Passada l’ermita el camí s’enfila per un tram pedregós amb petits rierols d’aigua. Quan acaba aquesta pujada sortim a un planell solejat i amb algunes parets de pedra seca, on la vall s’eixampla definitivament. Seguim les marques del “Tour du Carlit” i arribem a una petita presa d’aigües. La travessem i enfilem una pujadeta des d’on veiem el Puig del Cap de l’Home davant nostre. Després de passar per una zona de pastures planera, penetrem en un bosc de pi negre i avellaners. Les marques ens porten fins al petit Pont dels Empedrats, que ens serveix per creuar novament el riu d’Angostrina (1 h). El camí puja ara pel costat est del Puig del Cap de l’Home. Mentre caminem anem deixant darrere aquest puig i travessem per una altra zona planera, on el camí està envoltat de matolls de bàlec i neret.

Amb paciència anem avançant entre els matolls en direcció als remuntadors de l’estació d’esquí de Font-Romeu, que veiem llunyans a mà dreta. Més endavant el camí que seguim ens aboca a una zona ampla, coberta d’herbei, on predominen les clarianes. Traspassem aquestes clarianes per l’esquerra per evitar algunes zones humides i arribem al bonic estany de la Pradella, amb un refugi al costat (1.960 m, 2.15 h).

Una vegada contemplat aquest estany, tenim dues opcions per acabar d’arribar a la Bollosa. La primera, més fàcil, és girar una mica a l’esquerra per agafar l’àmplia pista que ens duu directament a l’embassament. La segona, més bonica, és continuar pel sender del GR-10 que surt a tocar mateix del refugi i que, serpentejant entre un bosc de pi negre adornat amb nerets, arriba igualment fins a l’estany de la Bollosa (2.017 m, 2.45 h).